2017-10-25 07:13Pressmeddelande

Ikano Bostad bygger 35 nya småhus i Upplands Väsby

Ikano Bostad har förvärvat mark i Upplands Väsby för att bygga småhus som förenklar vardagen.

I området Eds Allé, väster om Upplands Väsby centrum, har Ikano Bostad förvärvat mark för ett 30-tal småhustomter. Ikano Bostad planerar för byggstart under slutet av nästa år.

– Nu får vi möjlighet att bygga ännu fler prisvärda småhus som förenklar vardagen för de boende, säger Christian Dahlman, affärsområdeschef på Ikano Bostad.

Ikano Bostads småhus skapar förutsättningar för en bättre och mer hållbar vardag. Det rör sig om lättskötta lågenergihus med mycket förvaring. Varje hus kommer med en färdig trädgård som dessutom är ätbar. Till bostadsrättsföreningen hör ett gemensamhetshus som är utrustat med de trädgårdsredskap och verktyg som behövs för att bo i ett radhus.

– I vårt småhuskoncept har vi tänkt på det mesta för att göra det enkelt för en småhusägare. I våra hus är det smidigt att flytta in, såväl huset som trädgården är komplett vid inflyttning, säger Peter Wickström, affärschef småhus på Ikano Bostad.

Eds Allé är ett utbyggnadsområde cirka 2 kilometer utanför Upplands Väsby Centrum. Planen är att det ska växa fram 600-700 nya bostäder i området.

Kontakta oss gärna för mer information:

Christian Dahlman, affärsområdeschef, Ikano Bostad, christian.dahlman@ikanobostad.se, tel 010-330 44 19
Peter Wickström, affärschef småhus, Ikano Bostad, peter.wickstrom@ikanobostad.se, tel 010-330 40 95

Ikano Bostad bidrar till hållbara bostadsområden och stadsdelar i städer där Sverige växer. Vi utvecklar, bygger, äger och förvaltar kvadratsmarta och prisvärda bostäder för livets alla faser. Ikano Bostad erbjuder urbana småhus med flexibla, smarta och hållbara lösningar i fokus. Ikano Bostad ingår i Ikano, en internationell företagsgrupp som ägs av familjen Kamprad. Ikanos vision är att skapa möjligheter för en bättre vardag. Ikanobostad.se/smahus