2020-11-19 10:30Pressmeddelande

Ikano Bostad hyr ut cirka 2 900 kvadratmeter till padelhall i Mölndal

I Södra Forsåker i Mölndal planerar Ikano Bostad för att skapa en ny attraktiv stadsdel med både bostäder, arbetsplatser och service. Under tiden som utvecklingen pågår kommer Ikano Bostad att hyra ut cirka 2 900 kvadratmeter till Forsåker Sport & Nöje som kommer att öppna padelhall i lokalerna.

- Det känns bra att lokalerna används under tiden som vi arbetar med utvecklingen av Södra Forsåker. Just nu råder det verkligen padelfeber, så det är väldigt roligt att Forsåker Sport & Nöje ska öppna padelhall i lokalerna, säger Katarina Widén Allansson, regionchef Väst på Ikano Bostad.

Forsåker Sport & Nöje kommer att hyra cirka 2 900 kvadratmeter av Ikano Bostad och flyttar in inom kort för att påbörja iordningställandet av lokalen.

Södra Forsåker ligger i anslutning till Mölndal Centrum. När allt står klart kommer området att vara en ny attraktiv stadsdel med både bostäder, arbetsplatser och service. Södra Forsåker kommer att ligga intill den planerade stambanan mellan Göteborg-Borås, med järnvägsstationer i Mölndal och Landvetter flygplats.

Kontakta oss gärna för mer information:
Katarina Widén Allansson, regionchef Väst, Ikano Bostad, katarina.widenallansson@ikanobostad.se, 072-332 15 23

​Ikano Bostad utvecklar hållbara bostadsområden och bostäder på platser där Sverige växer. Vi grundades 2005 och ingår i Ikanogruppen, en internationell företagsgrupp startad av samma grundare som IKEA. För att våra kunder ska känna sig trygga och trivas i våra bostadsområden känner vi ett stort ansvar för helheten när vi utvecklar, bygger, äger och förvaltar bostäder. Ikano Bostad har 1 470 nya bostäder i produktion samt förvaltar 5 760 hyreslägenheter och fyra vårdboende.