2015-12-15 17:41Pressmeddelande

Ikano Bostad köper projektfastighet i Spånga

Ikano Bostad har köpt en fastighet i Spånga i Stockholms kommun för att bygga cirka 140 nya lägenheter. Fastigheten ligger i området Bromstensstaden, som ska utvecklas till en ny tät och modern förstad till Stockholm, med nya bostäder, en mångfald av verksamheter och tillgänglighet till parker.

- Vi ser fram emot att utveckla nya bostäder i Bromstensstaden, som är ett område med väldigt bra läge precis invid Spånga station, säger Christian Dahlman bostadsutvecklingschef på Ikano Bostad. Nu pågår ett detaljplanearbete, och om allt går enligt plan kan de nya bostäderna vara klara för inflyttning årsskiftet 2018/2019.

Säljare av fastigheten är Comodo Finans. Ikano Bostad äger sedan tidigare en annan fastighet i Bromstensstaden där 160 bostäder planeras.

Kontakta oss gärna för mer information

Christian Dahlman, bostadsutvecklingschef Ikano Bostad, tel: 010-330 44 19, christian.dahlman@ikano.se

Pressmeddelande 151215

Ikano Bostad förvaltar cirka 5 900 hyreslägenheter och har för närvarande cirka 1 300 lägenheter i produktion. Ikano Bostad är en del av Ikano, en internationell företagsgrupp med verksamheter inom finans, fastighet, försäkring och detaljhandel. Ikanos vision är att skapa möjligheter för en bättre vardag. Gruppen har cirka 4 500 anställda i 14 länder.