2017-09-22 07:13Pressmeddelande

Ikano Bostad växer och expanderar till Köpenhamn

Ikano Bostad erbjuder kvadratsmarta och prisvärda lägenheter på den svenska marknaden. Nu gör företaget sin första internationella satsning och tar klivet över sundet.

René Brandt är utsedd till vd för den nya verksamheten Ikano Bolig i Danmark.

– I vårt strategiarbete har vi kommit fram till att Köpenhamn är nästa marknad där vi ska etablera oss. Vi är mycket starka i Malmöregionen och detta blir en naturlig fortsättning. Som ett första steg har vi nu anställt René Brandt. Jag är övertygad om att Renés stora erfarenhet och kunskap om bostadsmarknaden i Danmark kommer att vara en mycket viktig tillgång, säger Daniel Skoghäll, styrelseordförande Ikano Bostad.

Även på den här marknaden vill Ikano Bostad vara en långsiktig aktör som utvecklar framtidens boende och förenklar vardagen för de många människorna. Med sitt helhetserbjudande kan Ikano Bostad bidra till hållbara bostadsområden och stadsdelar genom att utveckla, äga, bygga och förvalta bostadsrätter, hyresrätter, småhus och vårdboenden.

– Jag ser fram emot att få etablera Ikano Bostad i Köpenhamn. Det är ett mycket intressant företag med en långsiktig strategi och starka värderingar. Ikano Bostads helhetssyn och fokus på att skapa hem som handlar om mer än att bara bygga hus är en viktig aspekt för mig, säger René Brandt, vd Ikano Bolig,

För mer information, vänligen kontakta:
Daniel Skoghäll, styrelseordförande Ikano Bostad, Daniel.Skoghall@ikanobostad.se, +46103304055
René Brandt, vd Ikano Bolig, Rene.Brandt@ikanobolig.dk, +454551541155

Ikano Bostad bidrar till hållbara bostadsområden och stadsdelar i städer där Sverige växer. Vi utvecklar, bygger, äger och förvaltar kvadratsmarta och prisvärda bostäder för människor i livets alla faser. Ikano Bostad har 1300 bostäder under produktion samt förvaltar 6000 hyreslägenheter och 500 vårdplatser. Ikano Bostad ingår i Ikano, en internationell företagsgrupp som ägs av familjen Kamprad. Ikanos vision är att skapa möjligheter för en bättre vardag. ikanobostad.se