2017-09-19 08:00Pressmeddelande

Ikano Vårdboende färdigställer två nya vårdboenden

Under förra året breddade Ikano Bostad sitt erbjudande till att även innehålla vårdboenden. Affärsområdet fortsätter att växa och färdigställer nu ytterligare två vårdboenden, Sala Backe i Uppsala respektive Norrgårdshöjden i Åkersberga.

– Vi äger, utvecklar och förvaltar trygga behovsanpassade fastigheter för vårdboenden. Tillsammans med våra samarbetspartners vill vi skapa en bättre boendemiljö för de som kommit lite längre i livet. Det är därför jättekul att vi kan erbjuda ytterligare 137 lägenheter, säger Maria Rydén, vd Ikano Vårdboende.

I och med detta breddas även kundbasen med två nya operatörer. Sala Backe i Uppsala består av 83 lägenheter och kommer att drivas av Aleris. Norrgårdshöjden i Åkersberga består av 54 lägenheter och kommer att drivas av Humana.

– Ikano Bostad tänker på helheten. Genom att erbjuda vårdboenden, småhus, bostadsrätter och hyresrätter kan vi ta ett långsiktigt ansvar och vara med och utveckla hållbara bostadsområden och stadsdelar, avslutar Maria Rydén.

För mer information, vänligen kontakta:
Maria Rydén, vd Ikano Vårdboende

maria.ryden@ikanobostad.se
0734-29 25 65

Ikano Vårdboende är ett affärsområde inom Ikano Bostad som utvecklar, äger och förvaltar trygga och behovsanpassade fastigheter för vårdboenden. Genom att erbjuda vårdboenden, småhus, bostadsrätter och hyresrätter kan Ikano Bostad vara med och utveckla hållbara bostadsområden och stadsdelar. Ikano Bostad ingår i Ikano, en internationell företagsgrupp som ägs av familjen Kamprad. Ikanos vision är att skapa möjligheter för en bättre vardag. ikanobostad.se/vardboende