2023-02-14 06:00Pressmeddelande

Josefine Wikström blir chef för Ikano Bostads nyproduktion

För att hålla ihop utveckling och produktion av nya bostäder i Sverige skapar Ikano Bostad en ny enhet med Josefine Wikström som ansvarig chef. Förändringen ska leda till en tydligare organisation med kortare beslutsvägar, högre effektivitet och ökat fokus på hållbarhet, kunderbjudande och digitalisering.

˗ Den nya enheten för nya bostäder kommer att kunna ta snabbare beslut, driva affären effektivare och öka takten i vårt klimat-, digitaliserings- och kundarbete. Josefine med sitt engagemang och breda erfarenhet från bostadsbranschen ger alla förutsättningar att lyckas, säger Robert Jaaniste, vd på Ikano Bostad.

Ikano Bostad utvecklar nya bostäder och bostadsområden i Sveriges tre storstadsregioner. Det breda erbjudandet innehåller flerfamiljshus och radhus, och det senaste året har Ikano Bostad även drivit detaljplaner för några av Stockholms och Malmös största utvecklingsområden – Telestaden i Farsta och Elinegård i Malmö.

˗ Jag ser framemot att utveckla och leda den nya enheten nya bostäder och fortsätta driva affären framåt. Vi vill förenkla vardagen för de många människorna, och det gör vi genom att utveckla vårt erbjudande och erbjuda branschens bästa och mest hållbara kunderbjudande, säger Josefine Wikström, chef nya bostäder på Ikano Bostad.

Ikano Bostad är en långsiktig fastighetsägare och bostadsutvecklare. Med omtanke och engagemang äger och utvecklar vi hållbara stadsdelar och bostäder i Sverige och Danmark. Vi grundades 2005 och ingår i Ikanogruppen, en internationell företagsgrupp startad av grundaren till IKEA. Ikano Bostad äger och förvaltar cirka 6 000 hyresrätter och sex vårdboenden samt har cirka 1 900 nya bostäder i produktion. Läs mer på ikanobostad.se

Josefine Wikström
Chef nya bostäder