2022-11-02 05:00Pressmeddelande

Ikano Bostad tillträder 600 hyresrätter i Göteborg och Partille

Ikano Bostad stärker sin närvaro i Göteborg med förvärvet av drygt 600 lägenheter. Ikano Bostad stärker sin närvaro i Göteborgsregionen med drygt 600 lägenheter. Fotograf: Robin Ottosson

Långsiktighet, lokal närvaro och omtanke om hyresgäster och bostadsområde. Det är viktiga ledord i Ikano Bostads förvaltningsstrategi som även kommer att prägla förvaltningen av de 600 hyresrätterna i Göteborg och Partille som bolaget tillträdde igår. Hyresrätterna förvärvades från Wallenstam tidigare i år och med förvärvet stärker Ikano Bostad sin närvaro i Göteborg.

˗ För oss är fastighetsägande och förvaltning ett åtagande som inte bara handlar om att garantera en välskött inre och yttre miljö. Det handlar minst lika mycket om omsorg om bostadsområdet och att hyresgästerna trivs och mår bra, säger Christian Mariager, fastighetschef på Ikano Bostad.

Ikano Bostad förvärvar drygt 600 hyreslägenheter i Göteborg och Partille av Wallenstam AB.

Hyreslägenheterna ligger i Göteborg och Partille.

Ikano Bostad etablerade sig i Göteborg 2015. Sedan starten har bolaget utvecklat och byggt drygt 300 bostäder i regionen samt har pågående projekt i olika skeden i bland annat Göteborg, Partille, Kungälv och Mölndal. De drygt 600 hyresrätterna ligger i Göteborg och Partille.

˗ Vi har lång erfarenhet av att långsiktigt äga och förvalta bostäder, och har cirka 6 000 hyresrätter i Stockholm, Malmö och Västerås. Så det känns väldigt roligt att vi nu breddar vårt erbjudande i Göteborg och erbjuder bostäder för fler även här, säger Christian Mariager.

Ikano Bostad är en långsiktig fastighetsägare och bostadsutvecklare. Med omtanke och engagemang äger och utvecklar vi hållbara stadsdelar och bostäder i Sverige och Danmark. Vi grundades 2005 och ingår i Ikanogruppen, en internationell företagsgrupp startad av grundaren till IKEA. Ikano Bostad äger och förvaltar cirka 6 000 hyresrätter och sex vårdboenden samt har cirka 1 900 nya bostäder i produktion.

Christian Mariager
Fastighetschef